Thursday, December 25, 2008

Perkara Pantang

saya ni kadang-kadang cukup cerewet. kadang-kadang tak kesah. biasa lah manusia selalu berubah ikut musim. jap jap! rasa takda kena-mengena ngan tajuk entry pun. lantak la.

actually saya nak senaraikan perkara yang cukup pantang bagi saya. lebih kurang macam saya tak suka benda tu dan benci giler ar. semua orang pun mesti ada benda dibenci atau tak suka kan dalam hidup.

1. saya pantang bila ada orang main ludah merata-rata. memang sial la kalau nampak. rasa nak ludah balik kat muka dia. bodoh betul! sambil jalan pun sempat lagi nak meludah. simpan la dulu gi ludah kat toilet ke apa. ada lagi yang meludah ke luar tingkap kereta. no manners betul la.

2. saya pantang bila ada orang hisap rokok depan saya pastu main hembus je asap kat depan-depan muka. tak nampak ke aku kat depan ni! selalu nya saya akan main sound je. geram gak kalau ada orang wat camtu. abis la muka jap agi naik jerawat, pastu rambut ngan baju sure bau asap rokok. lol!

3. saya pantang nampak benda bersepah. kalau malas kemas tak payah nak wat sepah. barang main campak je letak merata. ingat ada maid tukang angkut ke. lol!

4. saya paling pantang time nak tido ada orang kacau. time saya nak tido la time dia mau gayut kat sebelah. kalau cakap slow2 takpe. ni gayut sampai saya pun leh join sekaki. tau la kau ada bf. orang nak tido kot. macam la tak boleh gayut kat luar bilik. dalam bilik gak nak gayut. bangang ke apa!

5. saya paling pantang ngan indon, bangla dan seangkatan dengan nya. tak suka la!! kalau naik tren atau bas ada mamat2 ni mesti saya dah stock menyampah. kalau wangi takpa. ni bau cam haprak. tak pun ada bau minyak wangi yang semacam. adoyai! pening kepala gak la. pastu ada hati nak pandang-pandang cam tak pernah nampak perempuan kot. atas bawah lak tuh! bodoh la, amat geli okay!

6. saya paling pantang ngan si budget bagus. sememangnya saya amat benci manusia jenis ni! "kau jangan ingat kau bagus sangat okay! aku tak heran ngan kau la jantan! aku leh buktikan yang aku lagi bagus dari kau!" (hoish! tetiba ter'emo' lak)

7. saya paling pantang nampak budak-budak yang budget dah dewasa. isk! kamu semua kecik lagi. sekolah pun tak abis. pastu sebok konon kamu tu dah dewasa. sedar lah sikit. belajar tinggi-tinggi dulu baru leh nak tunjuk hebat. perjalanan hidup kamu semua masih panjang lagi. bila betul-betul dah dewasa baru kamu tahu susah nya hidup.

8. saya paling pantang ngan orang pengotor. tak pandai nak jaga kebersihan langsung. pastu kat mana-mana je nak korek bijih. kalau banyak sangat hasil gi la 'melombong' kat toilet ke. ada pulak wat kat public. tak senonoh! pastu ngan kuku dah la panjang pastu hitam pulak tuh! yuckk! ntah segala bapak cacing ada dalam kuku.


cukup lah wat masa ni. kemalasan mau fikir. ngan nyamuk yang berpesta sekarang ni buat saya mau gi tido.


p/s: anda pantang ngan apa pulak? mari share sama-sama. hee~ ^_^ saja nak tau. mana tau sama ke (sharing is caring taw).

13 comments:

amadmarcello™ said...

erm....

SI Gadis said...

hrmm.. (???)

HuSnA said...

sharing is Scaring.hehe.pantang nek bas.pening woo..hehe.

Anonymous said...

emmm kf nie ok aje..cume alahan sikit bile ternampak pisau dihiris dgn buah limau..emm rase ngilu yg Allah..

SI Gadis said...

zahra: scaring? ouh tidak! ehehe~ klau nek bas travel jauh mmg pening.

khalifah: erk! ngilu? pelik nye.

MiSS MiMieY said...

pantang ape ek?

..:pk sejenak:..

SI Gadis said...

mimiey: pk jgn x pk..hehe~

Mrs Nurul said...

aku pantang dengan semua perkara di atas...huargh! yang paling salu kene , naik bus titiap hari dan dapat bau haprak percuma dari PATI.

SI Gadis said...

neo: taw xpe. kena jual perfume kat diorg nmpk nya..

Mrs. ORENSEED said...

hehe. banyak yg saya pantang ni..pantang tgk makanan... napsuu

SI Gadis said...

heedayah: haha~ sama la. pantang nampak makanan sedap.

Nik said...

byk tol pantang amoy.huhu
nik kalo org kacau time tido, mnyirap
gak skit2.hehe

SI Gadis said...

hehe~ mesti la banyak. ^_^
taw xpe. mmg tension kalau ada org kacau time tido..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...