Thursday, January 1, 2009

2009 Is Back

be back dengan list azam 2009. setelah saya dah wat coretan sepanjang tahun 2008 sekarang nak wat azam tahun 2009 lak and some wish list untuk tahun 2009.


Azam tahun 2009:


♥ nak kurus! tiap-tiap tahun pun ada je azam ni. pedulik la! hahaha~
♥ sambung degree
♥ wat saving and taknak boros sangat (azam brought forward dari tahun 2008)
♥ drive kereta (setelah 3 tahun tak bawak) lol!
♥ jadi orang yang lebih baik atau terbaik
♥ nak jadi rajin sikit
business, business, business


My wish list:


♥ new handphone (kalau boleh iPhone)
♥ bungee jumping (ada sapa-sapa tahu kat mana?)
♥ new business ^_^
♥ pulau redang or perhentian or any pulau la tak kesah
♥ PSP (memang saya mahu!)
♥ Genting lagi! (wajib pergi every year)
♥ nak gi hiking kat gunung mana-mana lah
♥ nak gi snorkelling


azam dan wish list lain sebab, azam memang saya akan berusaha nak buat. tapi wish list sekadar list yang saya mungkin akan buat.

apa yang saya dah belajar tahun lepas jangan mudah putus asa. apa yang saya nak saya akan dapat gak. kadang-kadang tak semua yang saya nak dalam hidup saya leh dapat, sebab apa yang saya nak kadang-kadang memang susah untuk saya berusaha dapatkan nya. atleast saya dah berusaha dapatkan nya. ^_^

saya dah kenal ramai orang, saya tahu mana yang baik and mana yang cam sial.

life saya tahun lepas memang macam-macam dugaan. tapi saya dah kenal siapa saya sebenarnya dan saya tahu apa yang saya mahu kan dalam hidup ni. saya dah nampak arah tujuan saya yang sebenar yang sebelum ni saya sesat dalam dunia saya sendiri.

saya belajar erti persahabatan dan juga saya hargai kawan baik saya sendiri. saya juga sangat sayang mereka!

pengajaran paling besar saya belajar, jangan mudah sayang ngan orang dan jangan terlalu percaya kat orang lain. befikir dulu sebelum bertindak atau sebelum buat sebarang keputusan.

saya rasa hidup single ni sangat seronok dan tak terfikir untuk cari someone special buat masa ni. (so saya cuba untuk tidak menerima sesiapa atau rapat ngan sesiapa) yes! i'm serious!

saya cuba untuk tidak ada dendam terhadap sesiapa sebab saya memang seorang pendendam. saya try untuk maaf kan semua orang. yea, semua orang! tapi kalau orang tu pernah buat salah besar kat saya, tapi tak pernah terfikir nak mintak maaf dengan saya, itu saya fikir dulu 10 kali nak maaf kan atau tak.

memang saya ego! so what! itu saya fikir dulu nak berubah ke tak nanti.

saya cuba untuk buat orang lain faham saya. tapi saya tak rasa nak benar kan orang lain faham diri saya. lol! so. ape masalah nye?

saya try untuk jadi yang terbaik di kalangan yang terbaik!

saya tak pernah peduli perasaan orang sebab saya sendiri tak pernah ada perasaan. saya seorang yang tak kesah ngan semua benda. so saya cuba untuk jadi orang yang berperasaan dan kisah pada semua benda. tengok la nanti!

dah masuk tahun 2009 ni umur pun makin meningkat, so dah tiba masanya saya berfikiran matang supaya saya dapat nampak arah tujuan dalam hidup saya nanti. umur 22? macam tak percaya je. rasa baru je lepas SPM. hahaha~ walaupun kalau ikut bulan belum 22 tapi ikut tahun kira dah 22 lah.

dah masuk tahun baru ni semoga hari-hari yang mendatang akan jadi lebih bermakna buat saya. dan semoga semua yang saya impikan akan tercapai. insyaallah!


p/s: baru masuk tahun baru dah datang masalah. adoyai!

13 comments:

Anonymous said...

emmm banyak azam kamu yer azyan..kf tka nak sentuh ape 2 cume yg tang hpone..tue..lau ayzan nak taw kf dh 15 bln tak guna hpone..hehehe..( tapi lau terdesak guna adik yer hehe xmalu )..

semoge tercapai yer..
"hargailah amse yg ade,sbl;m mase meninggalkanmu"

Liquid said...

Semoga tercapai semua azam n wish list tu ea... =)

Slamat Tahun Baru...

amin said...

usaha, usaha dan usha lg...pasti berjaya...

AieSha said...

aja aja fighting!

a.b geldofg said...

smuga bjaya

Anonymous said...

psp dh murah..so better cpt..
drpd bli iphone ,bli pda lg best..mantap..good luck2!!
=)

Nik said...

erk, jom gi pulau redang thn ni.hehe
nik nk gi bln 3 nih.hehe

Rui said...

1) helo si gadis

2) daripada 'azam 2009' anda, yang penting cuma number; 1, 2, 4, 7.

3) daripada wish list anda, yang penting cuma number; 2, 3, 7, 8.

4) tc!

SI Gadis said...

khalifah: oyeke. mane leh xde hp. ^_^ thx neway!

liquid: thx ya!

amin: mekasih.. usaha tangga kejayaan!

aie akaike: thx! ^_^

ab geldofg: mekasih! =p

shaikh: duit xde lg cmne mau beli psp. x minat pda la. dh jatuh hati kat iphone. hehe~ thx ya!

nik: wah! best nye. nak ikut, nak ikut! haha~ x malu..

rui: haluu.. yes rui! tenkiu! ^_^

Elmi said...

drive kereta?
ahahaha

Nik said...

haha. kalo malu, x merasa r percutian trhebat.
so x yah malu2 .hehe

SI Gadis said...

elmi: lol! kenapa. fobia nk drive sndri kot.

nik: hehe~ ape lg..roger amoy nnti ea.. ^_^ free leh join nik..

Nik said...

wokey amoy, no prob. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...