Monday, May 24, 2010

Roller Coasters

Saya sangat suka Roller Coaster. Semua benda yang mencabar jantung saya mesti saya berminat nak cuba. Itu baru dinamakan adventure. Entah bila saya dapat merasa naik semua roller coaster yang ada kat dunia ni. Memang harapan je.

Pernah kot dulu saya ada impian nak naik semua roller coaster yang ada kat dunia ni. Boleh ke? Wah! Tinggi betul impian tu. Boleh tu memang boleh tapi tunggu jadi jutawan dulu. So, bila tengok semua roller coaster yang ada, siap dengan video sekali, memang teringin sangat nak naik.

Saya just tunjuk top roller coaster je la ye. Malaysia belum sampai tahap thrill lagi. Kalau tengok yang luar negara punya, mak ai! Memang mencabar sangat lah. Memang siapa yang ada sakit jantung tinggal nyawa-nyawa ikan, ibu yang mengandung dah terkeluar bayi.. So, mari sponsor saya untuk round satu dunia naik roller coaster yang ada. ^_^


SheiKra


Location: Busch Gardens Tampa Bay, Florida
Length: 3,188 feet
Top Speed: 70 mph
Durations: 3 minutes


Millennium Force


Location: Cedar Point, Ohio
Length: 6,595 feet
Top Speed: 93 mph
Durations: 2 minutes, 20 seconds


Bizarro


Location: Six Flags, New England
Length: 5,400 feet
Top Speed: 77 mph
Durations: 2 minutes, 35 seconds


X2


Location: Six Flags Magic Mountain, LA
Length: 3,610 feet
Top Speed: 76 mph
Durations: 2 minutes


Kingda Ka


Location: Six Flags Great Adventure, NJ
Length: 3,118 feet
Top Speed: 128 mph
Durations: 50 seconds



Sumber dari http://www.ultimaterollercoaster.com


7 comments:

Boy said...

wehhh bes gile kot!!
yg last skali tu ganas gila jatuh straight

ismishahril said...

eleh. naik genting hti tu pun dah smpai bawah aku dgr kau jerit...

SI Gadis said...

boy:
taw xpe..yg last gler mencabar.. 90darjah kot..

SI Gadis said...

chain:
mane de..aku rase tu suara sudang kot..aku relax je..siap gelak2 ag..ahaha

Anonymous said...

uiks x gayat ker azyan !

SI Gadis said...

suke!! seronok...walau tkot tu ade..ehehe

zarf_iera said...

wei..mostly de kt US.ley ak try nnt.hahahaha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...