Saturday, February 6, 2010

Gunung Stong

tanggal 29hb jan saya dan kawan-kawan seperjuangan basikal ke gunung stong, kelantan. awal plan kitorang nak gi gunung ledang. tapi bila 29hb feb tu dah fully booked tukar la plan ke gunung stong.



seramai 15 orang yang join aktiviti ni dan 2 orang guider. sepatutnya 1 guider je tapi nasib kami memang baik dapat lah 2 guider, abang heng dan aie. group BMC2 (Big Monkey Cycle Club) yang join saya sendiri, wanie, fadzleen, nadia, kinah, dide, faisal, adam dan paan. lagi 6 orang tu kawan-kawan yang lain.


aktiviti kami:
29 jan 2010
0600pm berkumpul di kl central
0730pm bertolak menaiki keretapi ke dabong, kelantan

30 jan 2010
0800am tiba di dabong dan jumpa abang heng dan aie
0930am caving kat gua gelap, gua keris dan gua pagar
1130am pergi ke jelawang resort
1200pm trekking ke base camp (1500ft)
0200pm tiba di base camp
sepanjang petang aktiviti bebas, masak-memasak, mandi air terjun

31 jan 2010
0645 tengok matahari terbit
0830 trekking ke puncak gunung stong
1200 tiba di puncak stong
0130 trekking down ke base camp
0430 tiba di base camp
0500 trekking down ke jelawang resort
0730 balik ke stesen keretapi dabong
0830 bertolak dari dabong ke kl central



memang enjoy sangat sepanjang aktiviti 2 hari ni. masuk ke gua, lalu lorong-lorong sempit yang muat-muat badan, dengan jalan yang gelap.

bercamping ramai-ramai kat hutan, masak dan makan dah macam askar wataniah, makan nasi yang cam beras (keras), sorry paan tak tolong kau masak. ^_^


mandi dengan air sejuk, minum air sungai, trekking sampai pancit, thanks faisal yang tolong jadi tukang tarik sampai puncak. guider yang sempoi dan best.

memang sangat-sangat enjoy dan puas. pengalaman yang tak boleh dilupakan sampai bila-bila. insyaAllah lepas ni plan nak tawan 9 puncak sekali gus dalam masa seminggu. itu plan kami~

7 comments:

irr3placeable_eyan said...

gle r..tuff sibai k0rg ney..bgus2 gle r..d0a2 la aku dpt hidayah nk j0in k0rg nek..hahahah..

Rui said...

si gadis!! wahh, 1st of all..
smart header kat mainpage blog u tu.. :) camne eh nak buat design2 camtu..

2nd of all, how u? semua ok kah..
cambes jer trip gi waterfall tu, he he

keep in tach! :)

SI Gadis said...

eyan:
haa..aku pon pancit kot..ehehe..
aku doa smoga ko join ktorg pasni..naik beskal pon jd ah..hehe..

rui:
design header just amek pic wallpaper je..then edit sket..hee~
yes! trip mmg best...jom join! ^_^
keep on touching k~

hisham said...

salam....best x gunung stong ni?

SI Gadis said...

hisham:
wsalam..best2! penat tp seronok..
try la panjat...siyes x menyesal..

Francis said...

Hi,

Can I get your contact for this gunung stong activity? we plan to go there this coming September.

Thanks!

SI Gadis said...

im not sure about the contact number... u can visit their website..
http://www.kb-backpackers.com.my/stong.html

sorry for the late reply..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...