Thursday, February 5, 2009

Kenapa, Mengapa?


selalu dalam kepala otak saya akan terfikir banyak benda. benda yang orang lain tak akan tanya saya akan tanya n saya akan fikir. kadang-kadang serabut jugak kepala otak ni. baik la fikir kan camna nak buat akaun jadi balance ke apa. hoish! tapi memang saya suka berfikir. ^_^


**Persoalan 1**

kenapa anak gadis tak leh kuar malam-malam pastu balik lewat? tapi kenapa lelaki buleh? sampai tak balik malam pun takpe. selalu saya tanya kat orang, "kenapa aku nak kuar malam ayah aku tak bagi? abang aku boleh je". jawapan yang selalu saya dengar, "sebab kau kan pompuan, tak elok. abang kau kan lelaki. memag ar". abis tuh? apa yang salah nya? saya perlu jawapan yang sangat leh diterima akal. memang la rasa tak manis kalau orang tengok anak dara keluar malam-malam. eleh! bukan nya gi club ke apa. just gi tengok movie tak pun just lepak-lepak minum je. so apa masalah nya? tak faham la.


**Persoalan 2


kenapa kalau orang perempaun hisap rokok di pandang serong? (saya tak hisap rokok okay! jangan salah faham!) rokok ni dijual hanya untuk kaum lelaki ke? sebetul nya rokok tak elok untuk sesapa je. lelaki tak suka tengok orang perempuan hisap rokok. abis kau tu hisap rokok apa kes? lol! pertanyaan, "apsal org laki tak suke org pompuan isap rokok?". jawapan yang selalu saya dengar, "orang pompuan tak elok isap rokok, macam bitch, boleh nanti mandul la". yeke? dan saya akan tanya balik, "abis orang laki isap rokok boleh plak" jawapan yang diberi konon nya tak macho la kalau tak hisap rokok. lol! camtu ke? (serious saya tak suka ngan orang hisap rokok. semak betul bau asap ROKOK!) tapi saya just layan shisha. tak salah kot. ^_^


**Persoalan 3**

kenapa bila kat jalan raya, kereta kat depan kita cam lembap je kita salah kan kaum wanita? bunyi nya lebih kurang camni la, "hish! mesti org pompuan bawak ni!". realiti nya memang akan ada yang cakap camni kan? baik perempuan mahupun lelaki, dialog sama je kita selalu dengar. kenapa perlu orang perempuan yang dipersalahkan? tak paham juga ni. padahal yang lembap kadang-kadang lelaki gak. hello! jangan dipandang rendah terhadap kaum wanita okay! (walaupun saya memang penakut tahap cipan nak drive keter. hahaha~)


enough said! banyak lagi persoalan kat minda ku ini sebenarnya. cuma tak terkeluar. tu je la ea. adios~


p/s: entry AUTO PUBLISH sahaja. saya berada di melaka okay! paham-paham la mana ada time mau meg'update'. hee~

13 comments:

En. PeRD said...

persoalan 1:

jawapan : sebab malam byk perogol.. laki saper nak rogol.. laen la pompuan.. hahaha


persoalan 2:

Jawapan : Merokok x sesuai utk perempuan sebab mmg x nmpk kemachoan atau keayuan kat perempuan yang merokok.. nak cakap pasal penyakit.. memang laki atau pompuan boleh kena penyakit dari merokok.. tapi harus diingat.. perempuan yang mengandung hisap rokok peratusan utk dapat bayi yg cacat adalah tinggi... laki x beranak.. jadi leh isap rokok ngan tenang.. hahahaha..

Persoalan 3:

Jawapan: dah memang kenyataan pompuan bwk keter lambat.. nak wat cmner.. kalo kiter di jalan raya.. yg bwk keter cam pelesit sumer nyer kaum lelaki... memang x leh dinafikan... hahahaha ;p

a.b geldofg said...

jwbpan soalan satu....sb.....lelaki hilang truna bbeza dgn pmpuan hilang dara

eye said...

bodoh betul jawapan..

sparkystar said...

erkk..no kumen2,hanya anda yg mampu wat kputusan

HuSnA said...

persoalan ke2 n ke3 tu sy mmg sokong sgt la kan.persoaln 1st tu tak kisah sgt sbb mg tak suka kuar umah pon.hehe..

p2: mmg memenyampahkn kalo sape2 pon yg merokok nih.kalo pompuan lg la nmpak hodoh n buruknya..ingat bagus sgt la tu.tak sopan n senonoh lngsung lor..huhu

p3: ha..yg ni pon x puas ati gak ni.rtu penah skali, ayh sy bwk keta, keta dpn terkemut2 cm kura2.dgn pntasnya ayh sy berkata, "ha ni mesti minah yg bwk neh".lpas je ptong keta dpn tu, ropa2nya, mamat yg bawak..pompuan ni cermat, berhati2 n ingat pd org trsayang, sbb tu bwk slow2.wat pe laju2..

sekian..hehehe

Blogger said...

persoalan satu,
sebab skang ni banyak kes rogol. siape yg rogol? anak laki yg kua rumah malam2 tu la. hahaha.

persoalan dua,
pompuan tak boleh isap rokok. nanti siapa nak jaga laki dorang. laki dorang ade asma lah, lukimia la, darah tinggi la, ape la. kalau dua2 sakit sape nak jaga. hahaha.

persoalan tiga,
errr..sori, aku rase pompuan bawak kete mmg cam sial. hahaha. laki pon macam sial jugak. tapi kalau laki macam sial kita boleh pukul. kalau pompuan macam sial kita nak buat ape? saba je la labu..
dia tu pompuan. awak tu laki. hahaha

Liquid said...

eheh. betui... betui... betui... sy sokong jek sume jawapan2 di atas neh..!! heehee

Anis Mohd said...

persoalan pertama,
kalo pmpn kuar mlm,
x elok..
nnt, muka x lawa dah..
berkedut..wahahaaa..

persoalan kedua plak,
actually, kalo laki isap rokok pon,
deme leh mandul gak..
deme je x tau..wahhaaa..

persoalan ketiga,
nak wat cm ne,
org pmpn mmg pemandu yg sopan..
tapi bkn semua la..
ade jugak pmpn yg drive cm pellesit kan..

amin said...

lu tak payah pikir la beb! jgn mare...

Unknown said...

1. degilnye..!!kan elok balik awl..kalo kluar ngan kitaorang x pe la..skali skale balik lmbat..wakaka..(nk tau sbb ape ayh ko suwuh blik awl..lelaki lps baligh kene tanggung dose..gurlz dosenye kat ayah dier smpai ko kawin..pasal tu la ayah ko suwuh balik awal..hehe)

2. ko ni mcm perli aku je..aku lastik ko kang..baru ko tau..(ktaorang isap rokok tande boikot k..sbb tu ktaorag bkar..pasal tu ktaorang x mkn rokok..lain la mcm mcd org g mkn..wakakaka..)

3. terang2 ko ngaku ko pnakut bawa keta..nak wat camne..tepakse la ikut facts..haha..jgn mara..

kueh bakar said...

1) lelaki kalo rosak dia rosakkan org..perempuan kalo rosak dia rosakkan diri sendiri...

2)jawapan atas btol laa...merokok bhayekan baby..cacat tak cukup sifat nanti...tak pun dia suka kentut bila lahir nanti...sikit2 terkentut...

3)(walaupun saya memang penakut tahap cipan nak drive keter. hahaha~)
sendiri dah jawap...btol la tu..

bila takut akan buat silap..
bila buat silap akan susahkan org...
ahakssss

SI Gadis said...

en.perd:
1. org ppuan la rogol laki..haha~

2. mmg la laki x beranak..tp yg mengandung bini tu. so laki xleh isap rokok time bini mengandung. ade bran ke? huu~

3. eleh..perempuan bwk keter berhati2 taw..laki ape taw..

ab geldofg:
hahaha~ yela laki xtau pun dier dh ilang teruna lom kn? =p

eye10:
hahaha~ so jwpan anda?

sparkystar:
huu~ tu la kn..tepuk dada tanya la diri sndri..

zahra aisya:
taw xpe kn..merekok mmg x elok pon. eleh! laki pun kadang2 sama je. tp x kesah la kn. yg lambat tu yg selamat. ^_^

SI Gadis said...

benrauf:
1. haa..yg ank laki tu xde keje ke?

2. sape suruh isap rokok. nnti nyusahkn pompuan gak. isk3..

3. hahaha~ bwk je la keter ngn cermat. hidup pun selamat. ye x?

liquid:
hahaha~ sokong je ke? ^_^

teletabies:
1. hahaha~ ade kena mengena ke? xtau pun..huu~

2. taw xpe. laki leh je mandul. nnti salah kan pompuan lak.

3. haa..taw xpe..sopan kn cermat nama nya..

amin:
hahaha~ perlu kot fikir ni..

asrul:
1. ngn sape lg aku nk kuar mlm klau x ngn korg..wawawa.. baik la ustaz asrul..tp aku x wat dosa pun kuar mlm..dosa ke? haha~

2. haha~ terasa ke? sape sroh! ah ko! boikot x boikot mmg isap rokok gak..

3. yela mmg aku takot..bkn ape..aku fobia kot..

kueh bakar:
1. isk..camtu ea? huu~

2. hahaha~ mana la dpt fact cmtu..

3. yela nak wat camne kn..sbb jalan raya ni cam bahaye je..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...