Thursday, January 17, 2013

Tips: Ujian Saringan HIV

Salam to all B2B,


Pening betul bila hal daftar nikah tak selesai lagi. Bila borang nikah dah selesai, benda ni la yang paling lega sekali rasa. Sekarang ni tak settle lagi dari bulan lepas. Kursus nikah done! Cuma problem sekarang HIV test je.


Dah banyak klinik kerajaan saya telefon, semuanya nak kena buat appointment dulu. Tunang saya try pergi Klinik Kesihatan Selayang Baru, appointment dapat buat 28hb Jan ni. Means, lagi 2 minggu baru dapat buat. Lambat sangat pulak.


So, semalam kami bercadang untuk terus pergi ke Klinik Kesihatan Serendah. Tak jauh pun, just 15 minit dari rumah tunang saya ni. kitorang tahu sebab abang kepada tunang saya ni pernah buat test HIV kat sana. Lepas lunch dia ambil saya kat rumah, then pergi lunch dulu, haruslah sebab masing-masing kebulur. Lepastu terus ke Serendah.

Before that, saya ada call dulu klinik ni tanya pasal HIV test, dia kata just datang terus je tak payah buat appointment. Lega dengar.


Sampai sana terus ambil nombor giliran, isi borang dan tunggu nombor giliran panggil. Sekejap je tak sampai setngah jam pun.

Nombor cantik tu.


Then kitorang ambil nombor giliran lain lak untuk ambil sample darah. Tunggu tak sampai 10 minit pun, terus masuk bilik, nurse ambil sample darah. Then keputusan terus dapat, tapi kena bagi doktor sahkan dulu, dah dapat cop, boleh balik dengan bawak result yang cemerlang. Tak sampai 2 jam dah settle semua. Sekejap je kan?


Yang bestnya, result tu just guna borang yang kita isi tu je, ada cop doktor, kira lulus la ujian tu. Tak payah nak P&C sangat. Seal pon tidak. Rilex je kertas camtu. Hahaha.

Sempat lagi, sebab budak ni comel sangat!

Untuk B2B yang pening pasal ujian HIV ni boleh la pergi ke Serendah, bagi yang area Selayang atau Rawang dekat la. Saya pun duduk Petaling Jaya, ok je gi sana. Tak payah pening nak tunggu appointment bagai. Pergi je terus Klinik Serendah ni terus settle.


So, kami balik dengan hati senang. Done HIV test! Next ambil sijil kursus kahwin lak kat Masjid Negara, sebab kitorang buat kursus kat situ. Next entry saya cerita pasal kursus kahwin lak yea.




Bye!

1 comment:

farysa said...

dear,
klinik ni kalau weekend boleh buat tak?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...