Friday, March 26, 2010

What goes around, comes around



"What goes around, will comes around"


saya suka pepatah ini. tapi memang betul pun. setiap perkara buruk yang kita lakukan, akan terjadi balik kat batang hidung kita sendiri.

Tuhan sekarang bayar cash je pada siapa yang buat jahat.

kau anaiya orang pun, Tuhan balas balik kat kau. kau jangan ingat kau boleh lepas. doa orang yang teranaiya memang Tuhan akan makbulkan.


once, memang saya pernah terasa diri ini teranaiya. biar Tuhan je balas apa yang pernah makluk Tuhan tu buat kat saya. untuk memaafkan kesalahan orang memang susah untuk saya. yes! saya memang seorang pendendam.

"kau pernah buat taik ngan aku, jangan harap aku maaf kan. mungkin aku tak pernah doakan buruk-buruk untuk kau, tapi aku cuma doakan kau dapat balasan setimpal ngan apa yang kau dah buat kat aku. aku doakan kau dapat balik apa yang kau dah buat."


bunyi cam kejam, tapi kejam lagi kalau fikirkan apa yang pernah seseorang tu buat jahat kat kita. manusia sekarang nampak je baik, tapi hati dia, hanya Tuhan je tahu.

susah kita nak percaya pada orang sekarang. kalau kawan baik sendiri boleh wat taik ngan kita, ini kan pula orang biasa je. lagi lah haram tak boleh nak percaya.


fikir-fikir kan lah. jangan cuba untuk anaiya orang. cuba kalau benda yang terjadi tu kena kat batang hidung sendiri, macam mana rasa agak nya? mesti sakit kan??


kalau orang tu takda perasaan, gi MAM la. mungkin orang tu sendiri belum sedar diri lagi, atau mungkin hati dia dah derma kat orang lain. mungkin! siapa yang tahu kan.


setiap yang terjadi ada pengajaran nya. terpulang pada individu untuk jadikan ia sebagai pengajaran hidup atau sebagai platfom untuk terus jalan kehadapan.


9 comments:

bspotgurl said...

takpe.. jgn risau akan kebesaran Tuhan..

Encik Psychopath said...

betol tu. semoga tabah menghadapi dugaan idup.

SI Gadis said...

bspotgurl:
yup...berserah je skrg..

SI Gadis said...

psychopath:
tenkiu! =p

SI Gadis said...

psychopath:
tenkiu! =p

neo.. said...

Sabar itu subur..:-)

Lucy S. said...

i hope so this karma thingy is true.

SI Gadis said...

neo:
yeah! dh terlbh subur da...hee~

SI Gadis said...

alynn:
yup! tuhan itu maha adil...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...