Showing posts with label Fun. Show all posts
Showing posts with label Fun. Show all posts

Friday, January 28, 2011

Day 1: Your Favorite Song

Day 1 untuk challenge 30 Things in 30 Days Challenge.

Day 1 untuk favorite song, tapi biar saya tukar tajuk sikit jadi songs yea. Banyak sangat pulak lagu yang saya suka, tapi ni antara favorite. Untuk lagu omputih dan lagu melayu. Lagu bahasa lain tak katam lagi la yea.

Babyface - Loneliness



Tak tahu lah kenapa suka sangat lagu ni. Tapi memang best kan. Banyak lagu Babyface yang best best, tapi yang ni melekat kat kepala. Layan je lah! Nak lirik kat youtube ada bagi sekali. Click click je.


Richado ft Yuhana - Lambang Cinta



Lagu ni memang all time favorite lah! Best sangat, mendayu-dayu, kalau dengar selalu pun tak bosan. Sumpah tak tipu, yang tak suka nak buat macam mana kan. Kita lain taste. hehehe. First time dengar lagu ni dulu terus suka giler! Time tu dengar kat handphone member, terus on bluetooth, pastu hari-hari dengar terus hafal. hahaha. Semangat!



Itu sahaja, taknak lebih-lebih, sebab ada lagi balance 29 hari tu. ^_^

Friday, January 21, 2011

30 Things in 30 Days Challenge....

Terjumpa pasal entry best ni kat blog Cik Epal. Cam menarik je bagi siapa yang rasa tertarik. Well, disebabkan saya takda idea untuk update blog, apa lah kata nya saya join je benda alah ni. Best tak best, belum cuba belum tau. ^_^


30 THINGS IN 30 DAYS CHALLENGE !

day 1 : your favorite song
day 2 : your favorite movie
day 3 : your idea for perfect first date
day 4 : your favorite photograph of your best friend
day 5 : a picture of something you want to do before you die
day 6: a photo of an animal you'd love to keep as a pet
day 7 : your dream wedding
day 8 : a song that match your mood
day 9 : a photo of the item you last purchased
day 10 : a photo of your favorite place to eat
day 11 : what's in your make up bag?
day 12 : your current relationship, if single discuss how single life is
day 13 : a picture of your favorite band or artist
day 14 : a tv show that you're currently addicted to
day 15 : something that you don't leave the house without
day 16 : a picture of someone who inspires you
day 17 : how you hope your future will be
day 18 : 5 things that irritate ME about opposite/ same sex
day 19 : a picture of something you want to do before you die
day 20 : the meaning behind your blog name
day 21 : a photo of something that makes you happy
day 22 : a letter to someone who hurt you recently
day 23 : 15 facts about you
day 24 : a photo of something that means a lot to you
day 25 : who are you ?
day 26 : a photo of somewhere you want to go
day 27 : what kind of person attracts you?
day 28 : in this past month, what have you learn?
day 29 : something that you could never get tired of doing
day 30 : a photograph of yourself today + three good things that happened in the past 30 days.


So, apa tunggu lagi, siapa yang tengah bosan tu jom kita buat berjemaah. Kalau macam saya ni maybe ada lah skip hari sikit main tipu, maklum lah orang busy bebenau neh! Agak la.


Anyway, sejak dua menjak ni line internet cam haram sikit, bukan sikit, banyak! Nak loading satu page bukan main bertahun. So, paham-paham lah saya tak dapat nak blogwalking, maap yea! Nanti nanti line dah okay saya kembali.

Malam ni pun sempat terjah follower baru saya, thanks taw. Yang tinggal jejak kat shoutbox saya tak sempat sangat nak jenguk balik. Nanti nanti ye saya datang balik. Orang kata bila nak blogwalking tu biar lah time hati riang sikit, dapat komen sikit, jadi follower balik ke. Kalau hati tak tenang, dah la loading lambat, siap hari bulan terus tekan pangkah. Senang cerita.


Okay lepas ni entry pasal challenge ni pulak! ^_^

Saturday, January 8, 2011

Review 2010 yang agak lapuk

hello ya'll, i'm back again. Kali ni dengan review tahun 2010. Ulang lagi sekali, TAHUN 2010 yea kawan-kawan. Disebabkan tahun 2010 adalah tahun sangat paling kurang saya buat entry. Ayat cam berterabur je. Ok takpa, sila abaikan. Dah lama tak buat entry, so ayat memang tak boleh blah punye! Just 20 entry untuk tahun 2010, nampak sangat kan malas nak update.

Bukan malas apa lah kan, cuma agak busy dengan segala bagai, study la, kerja la. Konon je tu sebenarnya, padahal boleh je berjimba sakan kan hari-hari. hahaha~ MALAS memang alasan utama okay. Sekian terima kasih.

Ok, back to basic, nak buat review bukan nak melalut bagai. Kalau sebelum ni, saya ada buat preview untuk tahun 2008, tapi 2009 pulak takda kan. Alasan cam biasa, malas. hahaha. Nak ikut review ikut bulan tak dapat lah cheq, sebab kena banyak perah otak nak ingat balik semua. Banyak bai, abis nanti otak saya terputus urat. Just buat overall je la yea. ^_^



REVIEW 2010


Kalau nak cerita semuanya mau amik masa sampai 7 hari 7 malam untuk cerita setahun. Saya just tulis apa yang saya ingat la yea. Mak ni memang pelupa sangat nyah, maklumlah suka makan kepala ikan ngan minum air sirap semut. OK cukup! Kembali ke tajuk asal, tak abis-abis lari tajuk.


Untuk makluman semua, (cewah kau, dah macam buat karangan) tahun ni memang tahun terbaik punya untuk saya. Nak tahu sebab apa? Pembuka tahun 2010 je dah saat bahagia untuk saya, sebab kekasih lama telah kembali. wehoo! My first love, and last, hope so insyaAllah. Jodoh kami berdua masih ada dan kekal sampai sekarang. Alhamdulillah kami bahagia. Wah! Seronok kau yea. Of course la seronok ye tak?



Tahun 2010 jugak la macam-macam perangai orang, kawan dan makhluk seangkatan dengannya yang saya jumpa. Aktiviti berjimba paling banyak tahun 2010 ni, macam-macam aktiviti kitorang buat. Dengan kawan-kawan, family dan juga kekasih hati.


Aktiviti dengan kawan-kawan, hiking Gunung Dato' kat Rembau. Hiking pagi-pagi buta, nak tengok matahari terbit punya pasal. Memang seriau la suasana gelap dalam hutan, dah la just 3 orang perempuan, dan yang lain semua lelaki. Memang terbaik dari ladang.



Then mandi manda kat A'famosa bersama kekasih hati dan juga kawan-kawan.




Tak lupa juga ke Melaka WOnderland.



Cousin tersayang pulak bertunang dan juga nikah. Harus la lain tarikh yea.


Ni time tunang bulan April.



Ni time nikah bulan Oktober. Sanding nya belum lagi, kira cam nikah gantung la. Sanding bulan 2 nanti insyaAllah.


Pergi berjimba kat Genting pulak, ni memang harus every year okay!



Then holiday ke Langkawi pulak. Holiday last minit yang sempoi. Kira cam destinasi bajet kitorang la. Memang bajet abis lah!



Then tak puas holiday, pegi Pangkor pulak bersama 1 kelas yea. Memang the best la BBAF5C time ni. Sempoi!!



Raya pulak, harus la tepek gambar raya family. =p



Tahun 2010, memang tahun busy dengan event bagai. Buat event Azizi Ali yang tergempar, sebab apa? Harus lah yang pegi je taw. Ahahaha.


Bergambar dengan Azizi Ali ngan Dato' Mizan tau. Jangan jeles yea! Yang UiTM Melaka Bandar or Lendu harus kenal Dato' Mizan, pengarah kampus, kalau tak kenal dah wajib buat surat berhenti belajar yea. Azizi Ali ni kalau siapa yang tak kenal, beliau ni la jutawan kat Malaysia, jutawan hartanah rasanya.



Kelas BBAF5C sebagai organizer event ni. Semua pakai baju purple taw! Yang perempuan siap tempah baju sama masing-masing, yang lelaki kemeja purple dengan blazer. Smart!



Then tak lupa ada PGL (Pre Graduation Lunch) untuk kami yang last sem di UiTM KBM. Bukan last sangat pun, ada lagi praktikal yaw!



Last aktiviti penutup untuk 2010 pergi Penang untuk pertunangan Baie dan Liza, merangkap bakal abang ipar. Giler poyo kan? pergi ramai-ramai dengan keluarga kekasih hati, harus lah kan. Bunyi macam nak kena sepak je kan kan?


OK, yang tengah dua orang tu memang poyo! Masing-masing kena suruh main pandang-pandang jeling-jeling. Cam gedik pulak bunyi.



Dah alang-alang kat Penang, aktiviti wajib ronda-ronda lah. Yang paling terbaik nasi kandar kari kepala ikan Line Clear. Habis licin pinggan semua orang makan. Sedap bai!


Nak kira memang banyak lagi aktiviti, tapi nak tepek suma gambar memang melampau la buat penuh je dengan gambar kat entry ni. Setakat ni je termampu nak perah otak review benda yang lepas-lepas. Nampak sangat kan tak banyak fikir. Tapi ok apa, dari kontot semacam je review nya kan.


Ok guys, ini sahaja entry lapuk dari saya. Semoga ketemu lagi yaw! Entah bila pulak nak update, doa-doa lah saya makin rajin yea. Nanti saya lawat blog kalian semua yea, insyaAllah. Ketemu lagi, bye!


P/S: Saya buat entry ni tengah malam sampai terlelap jugak lah depan laptop. Tutup laptop, terus tidur, then sambung pagi esok nya. Boleh pulak kan!

Thursday, July 1, 2010

Kenangan AJIS



Kembalinya saya semula di sini setelah sekian lama menyepi. Busy kerja, so memang tak dapat nak update blog ni. Setelah sebulan kerja akhirnya tamat sudah service saya bersama AJIS dan I-Line.


So, now nak story sikit pasal kerja saya ni. Ramai tanya kerja apa malam-malam buta time orang semua tidur? Kadang-kadang malas nak explain panjang lebar, sebab orang tak paham-paham gak. haish!

Saya kerja di recruit oleh agent company I-Line untuk bekerja di bawah AJIS (All Japanese Inventory Service). Kerja nya simple je, takda la susah mana, cuma kena pandai kira 123, memang semua la pandai kan. 1st syarat perlu pergi training di company AJIS selama 2 hari. Dah settle training baru kami diambil bekerja oleh AJIS.

Kerja start 31 May lepas, selama 1 bulan contract kerja untuk Jusco. Just kira stock je pun untuk Jusco, as simple as 123 yaw! Kerja malam, balik pagi, tidur siang, malam gi kerja balik. Dah jadi kelawar pulak malam-malam kerja.



Tapi kerja ni takda la stress pun, enjoy habes lah! Dapat kenal ramai kawan baru, semua orang memang best. So, kami kerja ni ada team sendiri, dari awal sampai habes team sama, saya under Team Q, memang terbaik ah! Team Leader (TL) kami Black. Gelap betul masa depan kitorang. hahaha~ Dalam Team Q ada 12 orang. Tapi ada jugak la keluar masuk team member @ table tacker @ stoctacking member (TT).

TT Team Q - saya sendiri (Azyan@nenek), Fadzleen (Askar), Zaf (Iera), Faz, Liya (Juliet), Ummi (Mek), Ali (Orang tua), Zharif (Mop), Aizad, Arif, Faizal (Mickey) dan Akim (Abe). 6 lelaki dan 6 perempuan. Korang semua da best la wa cakap sama lu.


Sepanjang kerja ni memang enjoy habes lah, kerja merata Jusco. 1st week kerja area Cheras, Puchong dan Klang. 2nd week area Kajang, Bukit Tinggi, Seremban, Ipoh dan Penang. 3rd week ke Melaka dan Johor pula dan last week area KL dan PJ sahaja. Memang merantau habes lah. Tu yang seronok, tapi bukan dapat holiday pun. Yela kan, dah malam kerja, siang mesti nak rest tidur je, kalau tak malam tu memang layu lah time kerja.

Ayat sebelum mula kerja, "attach!!". Kena pakai mesin, siap sedia untuk kira stock. Ayat time kerja, "break!!", ayat yang ditunggu-tunggu, time untuk break setengah jam. Rindu habes nak dengar ayat tu semua lagi.




Memang banyak sangat kenangan dengan diorang semua. Baru kenal pun kitorang dah cam bertahun kenal, memang rapat sangat dah. Mula-mula semua cam malu-malu je (konon la sangat), dah lama-lama, semua cam hampeh je perangai, suka sakat orang. Tapi benda tu lah yang buat jadi enjoy time kerja.

Kenangan 'hempas file atas jalan depan bas' paling tak boleh lupe. Saksi kejadian sila ingat tragedi ni sampai bila-bila okay! Memang stylo habis lah!

Kepada sesiapa yang selalu kena carutan saya tu sepanjang kerja mintak maap la yea. Mulut ni tak boleh nak cover lagi. Yang kena cubit, tarik rambut, kena sepak kat kaki, sorry la yea, aku memang sengaja wat camtu, dah korang yang mintak aku wat camtu kan. Yang ada rahsia aku tu, diam-diam sudey! hahaha.

GILER WEH! AKU RINDU KORANG SEMUA KOT!!





Hope untuk bulan 11 ni punya kerja dapat join. Kalau praktikal tak start lagi dapat la join, kalau la dapat job lagi. ^_^

Korang yang kerja dengan AJIS, keep in touch k! Ada gath jangan lupe invite.


XOXO,

Monday, May 24, 2010

Roller Coasters

Saya sangat suka Roller Coaster. Semua benda yang mencabar jantung saya mesti saya berminat nak cuba. Itu baru dinamakan adventure. Entah bila saya dapat merasa naik semua roller coaster yang ada kat dunia ni. Memang harapan je.

Pernah kot dulu saya ada impian nak naik semua roller coaster yang ada kat dunia ni. Boleh ke? Wah! Tinggi betul impian tu. Boleh tu memang boleh tapi tunggu jadi jutawan dulu. So, bila tengok semua roller coaster yang ada, siap dengan video sekali, memang teringin sangat nak naik.

Saya just tunjuk top roller coaster je la ye. Malaysia belum sampai tahap thrill lagi. Kalau tengok yang luar negara punya, mak ai! Memang mencabar sangat lah. Memang siapa yang ada sakit jantung tinggal nyawa-nyawa ikan, ibu yang mengandung dah terkeluar bayi.. So, mari sponsor saya untuk round satu dunia naik roller coaster yang ada. ^_^


SheiKra


Location: Busch Gardens Tampa Bay, Florida
Length: 3,188 feet
Top Speed: 70 mph
Durations: 3 minutes


Millennium Force


Location: Cedar Point, Ohio
Length: 6,595 feet
Top Speed: 93 mph
Durations: 2 minutes, 20 seconds


Bizarro


Location: Six Flags, New England
Length: 5,400 feet
Top Speed: 77 mph
Durations: 2 minutes, 35 seconds


X2


Location: Six Flags Magic Mountain, LA
Length: 3,610 feet
Top Speed: 76 mph
Durations: 2 minutes


Kingda Ka


Location: Six Flags Great Adventure, NJ
Length: 3,118 feet
Top Speed: 128 mph
Durations: 50 seconds



Sumber dari http://www.ultimaterollercoaster.com


Friday, May 14, 2010

Holiday Genting

Lepas habis jer final exam, kitorang plan terus ke Genting. Habis paper 5hb May petang, malam rest kejap. Esok pagi 6hb May terus gerak ke KL. 2 kereta dan 7 orang yang follow. Semuanya gang study group saya.

Semuanya kitorang buat last minit, beli tiket last minit, booking apartment last minit. Sampai KL je terus naik Putra LRT ke Terminal Gombak. Beli tiket ke Genting dengan sekali package outdoor semua. Nasib baik last minit kitorang berjalan lancar. Memang nasib baik ada tiket bas untuk hari tu.




naik bas terus sampai cable car. Sampai je kat Genting terus cari hotel. Malangnya semua penuh. Memang hampa, tapi nasib baik ada apartment yang ada kekosongan. So, dapat la apartment 4 bilik, tapi kitorang just guna 2 bilik, kalau tak dia charge lebih. Hampeh betul amoi tu!



aktivit 6hb tu tak banyak, just melepak jalan-jalan kat indoor, ambil gambar bagai, cari kedai mapley murah kat sana, balik apartment main uno card sampai lebam, dah penat semua tidur.

7hb pack barang semua untuk check-out, then terus gerak ke outdoor. main semua game bagai, tapi ada gak yang tak sempat nak main. Memang seronok, yelah dapat berjimba sakan lepas berhempas-pulas dengan final yang cam haram tu. (padahal baru gi Januari lepas)






pukul 7 ptg dah kena turun ke stesen bas, naik bas pukul 8.15 malam pulang ke KL. Sampai KL, ada yang pulang terus ke Seremban dan Melaka. Yang stay lepak makan jap kat Malis, pekena nasi lemak sedap. Memang terbaik dari ladang. Selesai makan semua, masing-masing pulang ke rumah, saya pulang ke PJ.

Memang holiday yang simple, tapi sangat enjoy dan seronok! Thanks kawan-kawan. Lepas ni kita plan tempat lain, ajak ramai-ramai eh.


Saturday, February 6, 2010

Gunung Stong

tanggal 29hb jan saya dan kawan-kawan seperjuangan basikal ke gunung stong, kelantan. awal plan kitorang nak gi gunung ledang. tapi bila 29hb feb tu dah fully booked tukar la plan ke gunung stong.



seramai 15 orang yang join aktiviti ni dan 2 orang guider. sepatutnya 1 guider je tapi nasib kami memang baik dapat lah 2 guider, abang heng dan aie. group BMC2 (Big Monkey Cycle Club) yang join saya sendiri, wanie, fadzleen, nadia, kinah, dide, faisal, adam dan paan. lagi 6 orang tu kawan-kawan yang lain.


aktiviti kami:
29 jan 2010
0600pm berkumpul di kl central
0730pm bertolak menaiki keretapi ke dabong, kelantan

30 jan 2010
0800am tiba di dabong dan jumpa abang heng dan aie
0930am caving kat gua gelap, gua keris dan gua pagar
1130am pergi ke jelawang resort
1200pm trekking ke base camp (1500ft)
0200pm tiba di base camp
sepanjang petang aktiviti bebas, masak-memasak, mandi air terjun

31 jan 2010
0645 tengok matahari terbit
0830 trekking ke puncak gunung stong
1200 tiba di puncak stong
0130 trekking down ke base camp
0430 tiba di base camp
0500 trekking down ke jelawang resort
0730 balik ke stesen keretapi dabong
0830 bertolak dari dabong ke kl central



memang enjoy sangat sepanjang aktiviti 2 hari ni. masuk ke gua, lalu lorong-lorong sempit yang muat-muat badan, dengan jalan yang gelap.

bercamping ramai-ramai kat hutan, masak dan makan dah macam askar wataniah, makan nasi yang cam beras (keras), sorry paan tak tolong kau masak. ^_^


mandi dengan air sejuk, minum air sungai, trekking sampai pancit, thanks faisal yang tolong jadi tukang tarik sampai puncak. guider yang sempoi dan best.

memang sangat-sangat enjoy dan puas. pengalaman yang tak boleh dilupakan sampai bila-bila. insyaAllah lepas ni plan nak tawan 9 puncak sekali gus dalam masa seminggu. itu plan kami~

Tuesday, December 1, 2009

Kalau...


kalau kau lapar
kau minum lah air banyak-banyak
pasti kau tak rasa lapar lagi

kalau kau rindu
kau tengok lah gambar orang yang kau rindu itu
pasti terubat rindu kau

kalau kau sakit
kau makan lah ubat
supaya nanti kau tak rasa sakit lagi

kalau kau jatuh
kau bangun lah sendiri
kerana mungkin tak ada yang nak bantu kau bangun

kalau kau rasa kau hebat
nyah kau dari sini!
kau jangan nak perasan sendiri

kalau kau berharta
kau belanja lah aku
pasti murah rezeki kau

kalau la kalau
takda kalau, kalau kita tak berusaha sendiri


tak faham kalau kau taknak faham...

p/s: kalau lah saya faham apa yang saya post ni..??!!

Thursday, November 26, 2009

Rintihan Hati Batu



apa yang aku perlukan
aku berharap kau penuhi
apa yang aku inginkan
cuma kau dihati

bila aku kata sayang
kau kata benci
bila aku kata pergi
kau kata kembali

bila kau perlu
kau mencariku
bila kau susah
kau juga mencariku

pabila kau senang
kau melupakan aku
bila kau gembira
kau langsung tak ingat padaku

apa yang aku perlu hanya kau disisiku
tapi kau tak pernah mengerti semua itu
hanya kau tahu perasaan kau yang ilusi itu

kau tak pernah lawan kata-kata itu
kau ikutkan sahaja perasaan kau itu
kau lupakan janji kau dahulu
kau memang palsu

kau yang mulakan semua itu
aku mula benci pada kau
benci pada kau
benci pada kau
pergi kau dari duniaku
pergi jauh dari hidupku
dan akhirnya aku termenung sendiri

p/s: hanya sandaran...

Saturday, March 21, 2009

How can a student pass?

*picture from flickr



It's not the fault of the student if he fails, because the year ONLY has 365 days.

Typical academic year for a student:

1. Sundays-52, Sundays in a year, you know Sundays are for rest. Days left 313.

2. Summer holidays - 50 where weather is very hot and difficult to study. Days left 263.

3. 8 hours daily sleep - 130 days GONE. Days left 141.

4. 1 hour for daily playing - (good for health) means 15 days. Days left 126.

5. 2 hours daily for food & other delicacies (chewing Properly & swallowing) - means 30days. Days left 96.

6. 1 hour for talking (man is a social animal) - means 15 days. Days left 81.

7. Exam days - per year at least 35 days. Days left 46.

8. Quarterly, Half yearly and festival (holidays) - 40 days. Balance 6 days.

9. For sickness - at least 3 days. Remaining = 3 days.

10. Movies and functions - at least 2 days. 1 day left.

11. That 1 day is your birthday.

How can you study on that day??????!!!!!!!!!! Balance = 0

How can a student pass??


p/s: memang menarik! so jangan salahkan student kalau fail. ^_^

Saturday, January 31, 2009

Hanya suka suki jer..

tadi berjalan-jalan kat blog orang terbaca la kat blog Heedayah pasal quiz ni. nampak menarik, so saya dengan bosannya buat la quiz tu. ni jawapan lepas saya jawab quiz tu. semuanya sangat betul ngan diri saya ini. okay! tu yang rasa nak buat entry je. huu~ ^_^ sangat takda kerja betul! sesiapa yang takda kerja sila la try QUIZ INI.

Your view on yourself:
Other people find you very interesting, but you are really hiding your true self. Your friends love you because you are a good listener. They'll probably still love you if you learn to be yourself with them.

**sometimes memang saya akan hiding my true self. tak tau la kenapa. maybe saya just tak suka orang nak dekat ngan saya.


The type of girlfriend/boyfriend you are looking for:
You like serious, smart and determined people. You don't judge a book by its cover, so good-looking people aren't necessarily your style. This makes you an attractive person in many people's eyes.

**yeah! smart itu penting. bukan smart penampilan okay! saya tak pandang luaran sebab saya lebih suka kenal orang melalui dalaman.


Your readiness to commit to a relationship:
You prefer to get to know a person very well before deciding whether you will commit to the relationship.

**haah! tu memang penting. saya tak suka terburu-buru. biar la saya kenal hati budi dulu.


The seriousness of your love:
You like to flirt and behave seductively. The opposite sex finds this very attractive, and that's why you'll always have admirers hanging off your arms. But how serious are you about choosing someone to be in a relationship with?

**sometimes je kot saya tak berapa nak serious dalam hal ni.


Your views on education:
Education is very important in life. You want to study hard and learn as much as you can.

**saya sangat pentingkan pelajaran. abah pun pesan belajar tu penting!


The right job for you:
You have plenty of dream jobs but have little chance of doing any of them if you don't focus on something in particular. You need to choose something and go for it to be happy and achieve success.

**memang banyak dream job tapi satu yang saya focus sekarang ni adalah business. yea!


How do you view success:
You are confident that you will be successful in your chosen career and nothing will stop you from trying.

**insyaallah saya mahu berjaya dalam hidup! macam-macam dah saya plan untuk future saya.


What are you most afraid of:
You are concerned about your image and the way others see you. This means that you try very hard to be accepted by other people. It's time for you to believe in who you are, not what you wear.

**memang betul pun, tak dinafikan. sometimes saya try juga untuk tak peduli semua tu.


Who is your true self:
You are full of energy and confidence. You are unpredictable, with moods changing as quickly as an ocean. You might occasionally be calm and still, but never for long.

**yes! i have a lot of energy. itu memang saya tak nafikan. saya juga memang unpredictable, tu sebab orang lain memang susah nak faham saya.



p/s: itu sahaja! buat entry ini dengan kadar segera sebab mahu keluar sebentar.

Monday, December 15, 2008

List takde keje

1. Phone yang saya suka.

Nokia N85



Apple iPhone



2. Kereta yang saya suka.

Swift (kuning)



Mini Cooper (merah)



3. Tempat yang saya suka.


Japan



Disneyland, Hong Kong



4. Saya suka!!

Theme Park



Beaches



5. Mahu cuba!!!

Bungee Jumping



G-Force X (reverse bungee)



**enough lah buat masa ni. pabila bosan ni lah hasilnya. ^_^

p/s: sekadar suka-suka

Saturday, December 6, 2008

Wife and Girlfriend

Differences between WIFE and GIRLFRIEND

Wife is a HARIMAU, girlfriend is HARI HARI MAU

And some say: Wife is like TV, girlfriend is like Hand phone (HP)

At home watch TV, go out bring HP.
No money, sell TV. Got money change HP.
Sometimes enjoy TV, but most of the time play with HP.
TV free for life but HP, if you don't pay the services will be terminated
TV is big, bulky and most of the time old, but hand phone is cute, slim, curvy and very portable at any time.
Operational cost for TV is often acceptable, but for HP is high and often demanding
Most important, TV got remote but HP don't have..

Last but not least,
TV do not have virus, but HP yes.. have VIRUS, once get it, HABIS LA. .

so better choose TV
Upgrade to LCD or Plasma TV (Slim and Cun)
Less maintenance too especially they are easy on the electricity bills.
Is good to be safe than sorry.


haha~ funny je...thx who wrote dis..i just got it from bulletin board on my friendster..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...