Showing posts with label Life. Show all posts
Showing posts with label Life. Show all posts

Thursday, January 17, 2013

Kembali untuk ke berapa kali ku tak pasti!

Salam semua,

Ok straight to the point je la yea. Nak main tipu la, dah taknak sambung main "30 things in 30 days challenge" la. Penyakit M datang, so tak boleh nak buat apa la kan. Entry dah berkurun, dah tak style, orang tak layan, saya je terhegeh buat tak habis-habis. Buat malu je. Huh!


I'm back! Untuk kali ke berapa tak tahu lah. Untuk yang betul-betul back atau masih hangat-hangat tahi itik pon tak tahu. Kita tunggu dan lihat. Agak-agak lepas ni ada satu atau dua entry masuk, lepas tu berbulan-bulan senyap, maknanya masih tahi itik.


Tak tahu la kenapa, mood untuk berblogging ni tak ada macam dulu-dulu yang rajin je update. Sekarang samada penyakit M datang atau pon idea tak ada nak buat entry. Mungkin dua-dua bergabung kot. Tu yang hasil cam harem sikit.


Ok takda benda lagi dah. Nak fikir entry apa lak lepas ni. Hahaha.



Next project.


Soon!




Bye all~

Friday, July 20, 2012

Day 3: Your Idea For Perfect First Date

Day 3 untuk challenge 30 Things in 30 Days Challenge.


Tajuk ni saya suka! ^_^ Straight to the point je la yea, malas nak belit-belit ni.

Kalau perfect date harus lah yang buat kita happy and buat benda yang paling kita suka, yea tak? Kalau nak perfect first date tak perlu candle light dinner bagai lah. Bosan kot kalau macam tu, macam dalam drama TV pulak kan.

Saya nak date kat tepi pantai. Camna tu yea? Yea lah, pantai kan best, dah kata tempat favorite saya kat pantai, mesti la nak kat situ. Tak kesah lah buat aktiviti apa pun kat sana, yang penting enjoy.

Boleh jalan-jalan kat tepi pantai, lepak kat pantai tengok orang mandi ke. Boleh hilang semua stress kalau dapat pegi pantai. Serious tak tipu! Tapi untuk orang yang betul-betul sukakan pantai la ye.




Senang cerita lah, berkelah tepi pantai. Memang simple habis, I like! Tak payah buat benda remeh temeh untuk jadi kan date tu perfect. Yang penting dua-dua pihak puas hati dan happy, dah cukup.

Pernah je saya date kat tepi pantai, tapi bukan first date la. Setakat pergi Port Dickson jalan-jalan, makan kuaci sambil lepak-lepak, itu sahaja. Seronok jugak kadang-kadang buat macam tu.

Kalau keluar date je pergi tengok wayang, makan-makan, window shopping, buat benda sama je. Memang sangat lah bosan! Yes! Memang saya pernah rasa bosan dengal aktiviti yang sama macam ni. So, try la buat aktiviti yang lain dari yang lain.


Ok, itu sahaja untuk kali ini, next update untuk day 4 pulak.

Thursday, January 13, 2011

Maksud mimpi yang tersirat, boleh percaya ke?


sumber Google



Persoalan ni selalu dan kebanyakan nya lah kan orang akan fikir, betul ke kalau kita mimpi sekian sekian nanti akan jadi sekian sekian kat realiti? Pendapat saya, benda ni semua mainan mimpi jer semata mata. Tiada kaitan sangat lah dengan realiti kehidupan kita. Yeke? Yelah cik abang dan cik adik sekalian.

Antara nak percaya atau tak lah kan. Kalau benda nak jadi tu, semua ketentuan Tuhan. dan Allah nak bagi kau mimpi sekian sekian, nak wat macam mana. Kalau dah tertulis sejak azali lagi, kau nak mimpi apa pun lantak la, benda akan berlaku pun redha jer la. Dah itu perjalanan hidup kau. Betul tak?


Kalau nak cerita pasal mimpi ni, macam-macam mimpi ada. Selalu nya orang cakap, orang cakap yea bukan saya cakap. Kalau mimpi gigi patah petanda ahli keluarga atau orang yang dikenali akan meninggal. Siapa ada pengalaman macam ni, angkat tangan! Ok cukup!

Meh saya nak story pasal saya pernah mimpi benda yang sama berulang kali. Pernah suatu ketika dahulu, cewah! Ada lah saya mimpi gigi patah, saya taknak la fikir sangat pasal ada orang akan meninggal atau tak. Selang beberapa hari entah, saya tak ingat, lama dah kot, kawan baik saya sendiri meninggal. Kawan baik weh! Tengok entry neh. CLICK CLICK

Bila fikir kan balik pasal mimpi saya tu, antara nak percaya atau tak. Tapi saya fikir positif, kebetulan dan dah memang ajal arwah kan. Saya terima dengan redha. Mana tak sedih weh! Makan masa berbulan kot nak lupa. Ok cukup! Sedih pulak tetiba.


Itu baru satu, banyak kali jugak la saya mimpi benda yang sama dan berlaku jugak. Tiap kali saya mimpi benda yang sama, saya just doa jer lah takda apa-apa yang berlaku. Tak nak dah kehilangan orang-orang yang saya sayang. Sedih weh, tak sanggup!

Ni hasil saya google pasal tafsir mimpi. Buat lah kesimpulan sendiri yea. Lain orang lain pendapat.


Tafsir mimpi menurut Islam

Yang ni dalam bentuk PDF


Cukup kot link yang saya bagi, anda baca, anda buat kesimpulan sendiri. Kalau nak tau lebih lanjut, tanya yang lebih pakar yea!

Saturday, January 8, 2011

Review 2010 yang agak lapuk

hello ya'll, i'm back again. Kali ni dengan review tahun 2010. Ulang lagi sekali, TAHUN 2010 yea kawan-kawan. Disebabkan tahun 2010 adalah tahun sangat paling kurang saya buat entry. Ayat cam berterabur je. Ok takpa, sila abaikan. Dah lama tak buat entry, so ayat memang tak boleh blah punye! Just 20 entry untuk tahun 2010, nampak sangat kan malas nak update.

Bukan malas apa lah kan, cuma agak busy dengan segala bagai, study la, kerja la. Konon je tu sebenarnya, padahal boleh je berjimba sakan kan hari-hari. hahaha~ MALAS memang alasan utama okay. Sekian terima kasih.

Ok, back to basic, nak buat review bukan nak melalut bagai. Kalau sebelum ni, saya ada buat preview untuk tahun 2008, tapi 2009 pulak takda kan. Alasan cam biasa, malas. hahaha. Nak ikut review ikut bulan tak dapat lah cheq, sebab kena banyak perah otak nak ingat balik semua. Banyak bai, abis nanti otak saya terputus urat. Just buat overall je la yea. ^_^



REVIEW 2010


Kalau nak cerita semuanya mau amik masa sampai 7 hari 7 malam untuk cerita setahun. Saya just tulis apa yang saya ingat la yea. Mak ni memang pelupa sangat nyah, maklumlah suka makan kepala ikan ngan minum air sirap semut. OK cukup! Kembali ke tajuk asal, tak abis-abis lari tajuk.


Untuk makluman semua, (cewah kau, dah macam buat karangan) tahun ni memang tahun terbaik punya untuk saya. Nak tahu sebab apa? Pembuka tahun 2010 je dah saat bahagia untuk saya, sebab kekasih lama telah kembali. wehoo! My first love, and last, hope so insyaAllah. Jodoh kami berdua masih ada dan kekal sampai sekarang. Alhamdulillah kami bahagia. Wah! Seronok kau yea. Of course la seronok ye tak?



Tahun 2010 jugak la macam-macam perangai orang, kawan dan makhluk seangkatan dengannya yang saya jumpa. Aktiviti berjimba paling banyak tahun 2010 ni, macam-macam aktiviti kitorang buat. Dengan kawan-kawan, family dan juga kekasih hati.


Aktiviti dengan kawan-kawan, hiking Gunung Dato' kat Rembau. Hiking pagi-pagi buta, nak tengok matahari terbit punya pasal. Memang seriau la suasana gelap dalam hutan, dah la just 3 orang perempuan, dan yang lain semua lelaki. Memang terbaik dari ladang.



Then mandi manda kat A'famosa bersama kekasih hati dan juga kawan-kawan.




Tak lupa juga ke Melaka WOnderland.



Cousin tersayang pulak bertunang dan juga nikah. Harus la lain tarikh yea.


Ni time tunang bulan April.



Ni time nikah bulan Oktober. Sanding nya belum lagi, kira cam nikah gantung la. Sanding bulan 2 nanti insyaAllah.


Pergi berjimba kat Genting pulak, ni memang harus every year okay!



Then holiday ke Langkawi pulak. Holiday last minit yang sempoi. Kira cam destinasi bajet kitorang la. Memang bajet abis lah!



Then tak puas holiday, pegi Pangkor pulak bersama 1 kelas yea. Memang the best la BBAF5C time ni. Sempoi!!



Raya pulak, harus la tepek gambar raya family. =p



Tahun 2010, memang tahun busy dengan event bagai. Buat event Azizi Ali yang tergempar, sebab apa? Harus lah yang pegi je taw. Ahahaha.


Bergambar dengan Azizi Ali ngan Dato' Mizan tau. Jangan jeles yea! Yang UiTM Melaka Bandar or Lendu harus kenal Dato' Mizan, pengarah kampus, kalau tak kenal dah wajib buat surat berhenti belajar yea. Azizi Ali ni kalau siapa yang tak kenal, beliau ni la jutawan kat Malaysia, jutawan hartanah rasanya.



Kelas BBAF5C sebagai organizer event ni. Semua pakai baju purple taw! Yang perempuan siap tempah baju sama masing-masing, yang lelaki kemeja purple dengan blazer. Smart!



Then tak lupa ada PGL (Pre Graduation Lunch) untuk kami yang last sem di UiTM KBM. Bukan last sangat pun, ada lagi praktikal yaw!



Last aktiviti penutup untuk 2010 pergi Penang untuk pertunangan Baie dan Liza, merangkap bakal abang ipar. Giler poyo kan? pergi ramai-ramai dengan keluarga kekasih hati, harus lah kan. Bunyi macam nak kena sepak je kan kan?


OK, yang tengah dua orang tu memang poyo! Masing-masing kena suruh main pandang-pandang jeling-jeling. Cam gedik pulak bunyi.



Dah alang-alang kat Penang, aktiviti wajib ronda-ronda lah. Yang paling terbaik nasi kandar kari kepala ikan Line Clear. Habis licin pinggan semua orang makan. Sedap bai!


Nak kira memang banyak lagi aktiviti, tapi nak tepek suma gambar memang melampau la buat penuh je dengan gambar kat entry ni. Setakat ni je termampu nak perah otak review benda yang lepas-lepas. Nampak sangat kan tak banyak fikir. Tapi ok apa, dari kontot semacam je review nya kan.


Ok guys, ini sahaja entry lapuk dari saya. Semoga ketemu lagi yaw! Entah bila pulak nak update, doa-doa lah saya makin rajin yea. Nanti saya lawat blog kalian semua yea, insyaAllah. Ketemu lagi, bye!


P/S: Saya buat entry ni tengah malam sampai terlelap jugak lah depan laptop. Tutup laptop, terus tidur, then sambung pagi esok nya. Boleh pulak kan!

Sunday, May 30, 2010

Alasan Yang Logik Okay!



Disebabkan ada orang persoalkan kenapa saya tak bawak kereta sedangkan saya ada lesen. Orang kata membazir lah, rugi lah tak bawak. Arghh!! Ada aku kesah!

Memang lah kesah, sebab saya nak sangat bawak kereta sendiri, tak payah asyik nak mengharap orang jemput je, tak pun public transport tu dah terpampang asyik muka kau sorang je yang selalu guna. OK! Itu tipu, tak selalu pun.

Penat dah asyik nak jawab soalan yang sama berulang kali. OK! Mai sini kawan-kawan, hafal la jawapan ni. Dah tentu benda yang sama je. Faham?? Tak faham takpe, buat-buat faham sudah.


Sebab PERTAMA:
Perasaan TAKUT nak bawak. Bukan apa, bila tengok lori dengan bas besar perasaan takut tu ada. Kalau time biasa bukan saya bawak pun tengok lori sebelah dah cuak semacam, inikan time saya drive, mau nye cuak berganda-ganda pastu tetibe jadi gabra semacam. Ahhh!! Taknak drive!


Mahu nye menangis kalau lori ni lalu sebelah!!


Sebab KE-DUA:
Fobia dengan eksiden. Sebab dah selalu tengok eksiden, tu yang jadi fobia. Asyik terbayang je macam-macam. Dah try taknak fikir bukan-bukan, tapi kepala otak yang normal ni nak fikir, memang tak dapat elak. So, bila ada lori lalu sebelah kereta, mula lah fikir yang bukan-bukan. Contoh lah bila lori balak lalu, mula lah fikir yang nanti tetiba lalu sebelah lori rantai terputus, kayu balak hempap kereta lah. Gila ekstrim cara saya fikir. Dah try fikir positif, tapi setakat ni tak berjaya lagi.


Sebab KE-TIGA:
Tak tahu kenapa, time nak start enjin je, tangan dah menggeletar tak tentu arah. Belum lagi pegang stering lagi, mahu nye terus demam seminggu. hahaha~ OK! Itu bukan fakta yea. Dah jadi penyakit parkinson dah bila nak bawak kereta. Pening ah camtu.


Sebab KE-EMPAT:
Serabut ah kepala nak tengok cermin kiri kanan belakang. Ingat ada mata empat ke? Mata ada sepasang nak tengok jalan depan je, ni sebuk nak tengok semua cermin sisi yang ada. Memang serabut. OK! Mungkin alasan ni tak masuk akal, tapi confirm lah time saya bawak kereta semua cermin sisi tak berguna, concentrate je pandang depan. Kalau tengok memang macam pemandu berhemah giler. Tapi itu semua dusta belaka.


Sebab KE-LIMA:
Dah 5 tahun beb tak bawak kereta, since dapat lesen. Kalau bawak pun setakat berapa meter je. Belum pernah lagi ke jalan raya besar. Mak ai! Tetibe nak bawak, mau pengsan tengah jalan. Setakat renew roadtax je la pandai. Nak bawak kerera memang haram. Disebabkan 5 tahun tu, jangan harap nak suruh bawak. Confirm lupa punya lah. Pegang stering je tahu lah.


Sebab KE-ENAM:
Paling utama sekali tak ada kereta sendiri. hahaha~ Tipu lah kau! Nak ada kereta sendiri kalau tak tahu bawak memang lah tak guna. Kereta pakai kat muzium je jadi pameran umum. Ini memang sebab mengada, tak masuk akal. So, sila abaikan sebab nak nampak banyak sikit alasan tu. =P


OK, sila derma kereta ni, confirm saya tetiba jadi pemandu berpengalaman 20 tahun.


So faham tak KENAPA?? Jangan tetiba gatal pulak nak suruh bawak ke apa. Nanti tak pasal-pasal pulak lah jadi satu masalah. Itu yang saya tak nak benda jadi. So, sebelum apa-apa yang nak jadi tu baik kita elak. InsyaAllah bila ada kekuatan saya akan laksanakan misi MEMANDU KERETA. Entah bila tu tak tahu, tapi PERLU jugak satu hari nanti.


Tuesday, May 25, 2010

I Miss You

Love them and miss them a lot!




My Other Half


My Family


My Bestfriends







I just miss all of them~

Missed all those sweet memories together.

^_^



Monday, May 17, 2010

Pengalaman #1

Setiap orang tentu pernah mengalami bermacam-macam pengalaman. Saya, dah tentu tak lepas dari pengalaman pahit, manis, masam atau masin. Semuanya akan tetap kekal dalam minda saya sampai bila-bila.

Nak cerita semua memang banyak, tapi ada satu pengalaman pahit-pahit masam yang ke manis sikit, yang bila saya teringat balik mesti saya tersenyum sendiri.


#Pengalaman JATUH BASIKAL#


Jatuh basikal tu benda biasa time zaman kecil dulu. Tapi yang saya jatuh ni time zaman besar gedabak. Lawak juga la bila teringat balik. Kejadian berlaku pada akhir tahun lepas, sewaktu latihan berbasikal untuk Siri Jelajah Mahasiswa Malaysia.

Bila ingat balik, si ketua program (Lamka) pernah cakap sebelum ke pekan Kajang, "Jom kita wat kecoh kat pekan Kajang!" (Lebih kurang begitu lah dialog nya, tak berapa nak ingat detail)

Ambik! Memang kecoh sikit lah. Mula-mula, si keding@Paan jatuh dulu, terlanggar lubang tepi jalan, jatuh tersungkur, habis luka kat bahu. Mangsa kedua, saya sendiri, jauh teruk, detail saya cerita nanti, dan lepas saya, Prem pulak jatuh yang jaraknya hanya beberapa meter dari saya. Menggelamun ke apa si Prem ni tetibe je jatuh, nasib kat tepi rumput sikit.

Kes saya ni nak kata berat taklah sangat. Entah macam mana boleh ter-WIKANG pulak. Memang time tu tak tahu lah dalam kepala otak ni fikir apa, dan entah kenapa dekat traffic light pulak tu. Padahal jarak ke traffic light takda la dekat sangat, tapi tangan ni gatal tarik brek sebelah kanan, iaitu bahagian roda depan. Memang lah brek mengejut, sampai buat wikang. Hebat tak hebat juga lah.

Sedar-sedar dah terbaring tengah-tengah jalan raya yang time tu sibuk dengan kereta. Nasib lah dekat traffic light, kalau tak, tak tahu lah nasib. Alhamdulillah lah selamat dan panjang umur.

Time jatuh mencium jalan tar kat Kajang tu, memang berserah sangat dah. Tak terfikir langsung nak bangun ke apa. Sebab time jatuh tu dada hentak dekat handle basikal, sakitnya hanya Tuhan je yang tahu, dengan sesak nafas yang amat. Saya diangkat ke tepi oleh beberapa orang yang saya tak pasti jumlahnya. Berat kot! hee~

Time mula-mula jatuh, dengan basikal hempap kakinya, kebas bahagian dagu pun ada. Time tu ramai kawan-kawan berbasikal yang lain datang membantu. Semua pon terkejut, ada juga ynag gelak, hampeh je! Time terbaring tu saya tak dapat nak fikir apa-apa, siapa yang datang tolong pon saya tak berapa nak pasti. Semuanya dicerita balik oleh kawan-kawan. Memang kelakar.

Part yang paling best, tempat kejadian hanya beberapa meter dari Hospital Kajang. Salah seorang kawan saya berlari minta bantuan, datanglah ambulans hanya beberapa minit selepas itu. Saya dibawa ke bilik kecemasan, dapatlah tiga jahitan kat dagu. Memang cacat, sampai sekarang dagu bengkak sebelah, tapi tak nampak sangat, kalau tengok dengan teliti nampak kot.

Semua pon doktor check, sampai x-tray 2 kali, tak tahu lah apa masalahnya. Ambil sample darah pun sampai beberapa kali cucuk. Cucuk kat belakang tapak tangan, sakit kot, kalau kat lengan takpa la juga.

Doktor nasihatkan stay kat hospital, sebab takut ada pendarahan dalaman ke apa, tapi sebab saya takut stay kat hospital, saya minta balik. So, memang atas risiko sendiri lah kalau ada apa-apa sakit. Alhamdulillah takda apa-apa yang teruk berlaku.

Sekarang ni parut pun mulai hilang, kesan jahitan ada sikit, tapi tak jelas sangat. Dagu senget sebelah. Apa yang saya bersyukur, nasib lah time tu saya pakai helmet, kalau tak pakai, memang bahagian kepala teruk kot. Sebab tu luka sume kat bahagian muka, dagu jahit, bibir berdarah, pipi calar-calar sikit. Semuanya pengalaman~


Abaikan muka gangster ni. Gambar beberapa hari selepas kejadian.



Gelaran atau panggilan "wikang" tak terlepas dari saya. Nak ambil gambar pon buat peace kat dagu sebab nak tutup kesan luka. Memang kelakar. Rindu kenangan macam tu. Rindu kawan-kawan basikal semua.




Friday, March 26, 2010

What goes around, comes around



"What goes around, will comes around"


saya suka pepatah ini. tapi memang betul pun. setiap perkara buruk yang kita lakukan, akan terjadi balik kat batang hidung kita sendiri.

Tuhan sekarang bayar cash je pada siapa yang buat jahat.

kau anaiya orang pun, Tuhan balas balik kat kau. kau jangan ingat kau boleh lepas. doa orang yang teranaiya memang Tuhan akan makbulkan.


once, memang saya pernah terasa diri ini teranaiya. biar Tuhan je balas apa yang pernah makluk Tuhan tu buat kat saya. untuk memaafkan kesalahan orang memang susah untuk saya. yes! saya memang seorang pendendam.

"kau pernah buat taik ngan aku, jangan harap aku maaf kan. mungkin aku tak pernah doakan buruk-buruk untuk kau, tapi aku cuma doakan kau dapat balasan setimpal ngan apa yang kau dah buat kat aku. aku doakan kau dapat balik apa yang kau dah buat."


bunyi cam kejam, tapi kejam lagi kalau fikirkan apa yang pernah seseorang tu buat jahat kat kita. manusia sekarang nampak je baik, tapi hati dia, hanya Tuhan je tahu.

susah kita nak percaya pada orang sekarang. kalau kawan baik sendiri boleh wat taik ngan kita, ini kan pula orang biasa je. lagi lah haram tak boleh nak percaya.


fikir-fikir kan lah. jangan cuba untuk anaiya orang. cuba kalau benda yang terjadi tu kena kat batang hidung sendiri, macam mana rasa agak nya? mesti sakit kan??


kalau orang tu takda perasaan, gi MAM la. mungkin orang tu sendiri belum sedar diri lagi, atau mungkin hati dia dah derma kat orang lain. mungkin! siapa yang tahu kan.


setiap yang terjadi ada pengajaran nya. terpulang pada individu untuk jadikan ia sebagai pengajaran hidup atau sebagai platfom untuk terus jalan kehadapan.


Friday, March 19, 2010

Pengajaran Hidup


1. Jangan mudah percaya pada orang yang baru anda kenali.

2. Jauhi berkawan dengan orang yang suka "berdrama". Mereka memang tak jujur.

3. Belajar dari kesilapan, jangan diulangi kesalahan yang sama berulang kali.

4. Jangan mengganggu kehidupan peribadi orang lain jika anda tiada kaitan langsung dengan orang tersebut.

5. Hidup lah secara aman, jangan ada sebarang hasad dengki sesama manusia.

6. Pelajari lah sesuatu yang baru, anda mungkin akan bertambah pengetahuan.

7. Belajar mencintai diri sendiri sebelum anda mencintai orang lain.

8. Jangan sesekali menyakiti hati orang lain, kelak diri anda akan disakiti.

9. Kurangkan membuat jahat (kalau boleh tak payah buat langsung), tingkatkan amalan, berbaktilah pada diri sendiri dan keluarga, nesacaya hidup anda bahagia.

10. Sayangilah diri anda sendiri, keluarga, rakan taulan dan orang di sekeliling.

11. Sayangilah ilmu pengetahuan, ilmu itu penting.

12. Jangan sombong!!

13. Hidup dengan matlamat, nescaya anda akan peroleh kejayaan.

Wednesday, March 17, 2010

Datang Kembali


Orang kata cinta itu datang dan pergi. Memang betul pun. Kadang-kadang macam ikut musim pulak. Ada gak buat cam bertukar-tukar pakaian. Itu bukan cinta, itu dusta.

Kalau kita kehilangan orang yang kita sayang, just let it go. Mungkin suatu hari nanti dia akan datang kembali. Tak siapa tahu kan. Kalau ada jodoh tak kemana. Kalau betul lah dia datang kembali kat kita, memang dia milik kita. Kalau tak, memang dia bukan untuk kita.


Cinta ni datang nya dari sayang. Kalau tak sayang macam mana nak cintakan orang tu kan. Bila kita kenal seseorang tu, lama kelamaan datangnya rasa sayang. Bila dia layan baik dengan kita, siapa yang tak sayang kan?

Kita kena lah kenal hati budi orang yang kita sayang tu. Kadang-kadang kita memang tak boleh nak jangka apa yang jadi kat masa depan kita. Kita gak tak kan tahu samada dia lah orang yang betul untuk kita atau pun tidak.


Apa yang kita boleh buat hanya serah kan semuanya pada takdir. Tuhan yang menentukan segalanya. Kita hanya boleh merancang tapi tuhan yang menentukan.

Kita berhak untuk jadi seorang yang memilih. Kalau tak jadi orang yang memilih, yang jenis tangkap muat je memang takkan menjadi lah. Tapi jangan terlalu memilih sangat. Kita kena ingat, diri kita sendiri tak sempurna, tak mungkin kita akan dapat orang yang terlalu sempurna.


"Sayangi lah dan hargai lah orang yang ada di depan mata kita. Sayang dia seadanya, sepertimana dia sayang pada kita."


Data - Cintaku Yang Terakhir




Lagu saya tuju khas untuk seseorang dalam hidup saya. Terima Kasih atas segalanya. ^_^

Monday, March 15, 2010

Kata Hati




"rindu pada dia,
rindu pada kawan-kawan,
rindu pada kalian,
rindu pada mereka,
rindu pada sesiapa yang berkenaan"


"rindu zaman kanak-kanak,
rindu zaman sekolah,
rindu time muda remaja,
rindu untuk meningkat dewasa"



^_^

Tuesday, December 1, 2009

Benci dan benci..

"Da laa..i mls nk bertekak ngn u.. Mklum r skrg u da pndai menjwb kn.. Byk ag way hw 2 abskan my crdt.. Ok, bye n thanks.."


wth?? apa nye masalah la orang sekarang ni?

persoalan nya kan bila dia mula text kita dulu then dia nak cakap camtu. tak malu ke ayat yang "byk ag way hw 2 abskan my crdt". kalau rasa membazir jangan sesekali try nak text dulu.

abis tu kau text aku dulu konon nak tanya something la. pastu tetibe kau melencong ke arah lain. pastu salah kan aku itu ini. cari gaduh ngan aku. kau fikir aku siapa? tunggul? pokok? lol! aku pon ada perasaan kot.

kalau nak cari gaduh awal-awal tak perlu kot nak text aku. aku tak jalan la ngan kau ni. mungkin aku tak emo tapi aku geram. geram sangat ngan perangai kau camni. makin aku benci dan meluat.

aku hope kau ubah lah perangai kau. aku dah banyak dengar cerita pasal kau. ramai gak tak puas hati dengan kau. kau jangan fikir kau ada kuasa, kau berani buat macam-macam.

aku nasihatkan kau ni sebab aku tak nak satu hari nanti orang buang kau. orang semua mula benci kau. kau sekarang memang berada di atas, berbeza dengan aku. satu hari kau ada kat bawah baru kau nak cari kawan kau.

kalau kau still anggap aku kawan kau teruskan lah. sebab aku tak perlu kawan macam kau. aku tak nak pun ada kawan macam kau. perangai teruk.

untuk pengetahuan kau, aku dah buang kau jauh-jauh dalam hidup aku. tak mungkin lagi aku nak ingat kat kau. mungkin aku tak dapat lari dari kau. sebab aku kena gak berdepan dengan kau hari-hari nanti. itu aku tak boleh nak buat apa lah kan. kau jangan salah kan aku bila aku layan kau teruk. you deserve for it.

if you read this, that will be good for you. tapi i tak fikir yang you akan jumpa blog i ni.


kalau kau nak kawan lain hargai kau, kau ubahlah perangai kau.



p/s: hanya luahan semata..

Thursday, November 26, 2009

Rintihan Hati Batu



apa yang aku perlukan
aku berharap kau penuhi
apa yang aku inginkan
cuma kau dihati

bila aku kata sayang
kau kata benci
bila aku kata pergi
kau kata kembali

bila kau perlu
kau mencariku
bila kau susah
kau juga mencariku

pabila kau senang
kau melupakan aku
bila kau gembira
kau langsung tak ingat padaku

apa yang aku perlu hanya kau disisiku
tapi kau tak pernah mengerti semua itu
hanya kau tahu perasaan kau yang ilusi itu

kau tak pernah lawan kata-kata itu
kau ikutkan sahaja perasaan kau itu
kau lupakan janji kau dahulu
kau memang palsu

kau yang mulakan semua itu
aku mula benci pada kau
benci pada kau
benci pada kau
pergi kau dari duniaku
pergi jauh dari hidupku
dan akhirnya aku termenung sendiri

p/s: hanya sandaran...

Saturday, November 21, 2009

Kisah 4 LILIN


Ada 4 lilin yang menyala, sedikit demi sedikit habis meleleh. Suasana begitu sunyi sehingga terdengarlah percakapan mereka.

Lilin yang PERTAMA berkata : "Aku adalah DAMAI, namun manusia tak mampu menjagaku, maka lebih baik aku mematikan diriku shaja!" demikianlah sedikit demi sedikit sang lilin padam.

Lilin yang KEDUA berkata : "Aku adalah IMAN, sayang aku tak berguna lagi. Manusia tak mahu mengenali aku, untuk itulah tak ada gunanya aku tetap menyala." begitu selesai bicara, tiupan angin memadamkannya.

Dengan sedih lilin KETIGA berbicara : "Aku adalah CINTA, tak mampu lagi untuk aku tetap menyala. Manusia tidak lagi memandang dan menganggap aku berguna, mereka saling membenci, bahkan membenci mereka yang mencintainya, membenci keluarganya." tanpa menunggu waktu lama, maka matilah lilin ketiga.

Tanpa terduga, seorang anak saat itu masuk ke dalam kamar dan melihat ketiga-tiga lilin telah padam. Kerana takut akan kegelapan itu, dia berkata : "Apa yang terjadi?! Kalian harus tetap menyala, aku takut akan kegelapan!" lalu dia menangis tersedu-sedu.

Lalu dengan terharu lilin KEEMPAT berkata : "Jangan takut, jangan menangis, selama aku masih ada dan menyala, kita tetap dapat selalu menyalakan ketiga-tiga lilin itu. Aku adalah HARAPAN." dengan mata bersinar, sang anak mengambil lilin harapan, lalu menyalakan kembali ketiga-tiga lilin lainnya.



Source: pesona wanita

Friday, June 5, 2009

Hari ini hari Jumaat, hari ini sgt bosan! lol!

bosan! bosan! bosan!

tu la gambaran untuk hari ini okay! memang bosan. dari petang sampai sekarang dok mengadap laptop je. giler xde life camtu! hoish! nak wat camne, dah la sorang2 jek kat umah neh. adoyai! memang bosan tahap gaban ar.


layan facebook tak ingat dunia, sampai macam2 quiz dibuat. tak cukup facebook, try lak quiz lain. dan..jeng jeng jeng! inilah hasil jawapan quiz yang saya amik kat web ni.. click la kalau nak cuba buat!


Here is the analysis:

1. You've got great self-confidence and you're full of charm. Most guys who get to know you will be attracted to you. You are far from sweet and proper; your intriguing personality fascinates them. Most guys find it easy to fall for a girl like you.

**yeah! i really have self-confidence but not charm la kot. lol! just be myself la senang cerita. xde la kot sampai dpt attract guys. klaka jek!**


2. You really care about other people's feelings and are quite serious about the issues that affect your life. You are sincere, and your concern for the well-being of others makes many people want to be your friend.

**ofcoz la kan kena care about other people's feelings, or else people would not care about me. so better to be concern about others and they will like you.**


3. You are a bright, cheerful and bubbly person. You are thoughtful and considerate, and like to have fun. Everybody feels comfortable around you because of your pleasant nature. When you walk into a room, people's eyes are likely to be drawn to you because of your charm.

**yeah! saya suka have fun! baru la life ceria je. but im not charm lol! i dont think that people will see me when i walk into a room. lol! tipu jek.**


4. Your peers think of you as a fun person, but sometimes you can be a little irresponsible. You can be somewhat childish, and can try to ignore the fact that you will one day need to really grow up and be a mature adult! Perhaps you could start reading good books; they might help you look at the world in a different light. You do want to be taken seriously, right?

**isk! tipu lagi. im not childish but not to say that im matured enough okay! just so-so. fun person tu btol and sometimes i can be little irresponsible. biasa la as human kind.**


5. Your boyfriend believes that you are a strong and independent person. Your confidence and cheerfulness make you an attractive person to be around, but sometimes you need to pay more attention to what other people, including your boyfriend, are thinking.

**sometimes im independent person, but sometimes cant be, depends on situations kot. yup, sometimes i ignore what other people thinking, sebab takkan saya kena pay attention kat semua orang. takleh kot. **



itu sahaja! rasa cam nak lompat katak je sebab bosan sangat. hee~


tetibe rindu kat kawan2 sume. hrmm...


p/s: esok mau wat cupcakes la.. ^_^

Thursday, May 14, 2009

Bila Jiwa Jadi Celaru



setiap orang ada good side and bad side dalam diri dia. yang tak best nya bila bad side bermaharajalela dalam life kita. dah tentu la kita nak good side yang banyak kan.

kadang-kadang benda ni bermain-main dalam kotak fikitan kita. bad side berlawan-lawan ngan good side nak tengok siapa paling hebat yang boleh rasuk kita wat keputusan.


dalam situasi yang susah untuk kita buat keputusan tu la selalunya kita pilih jalan yang salah, yang buat kan hati orang lain merana. tak pun keputusan yang kita buat tu atas dasar pentingkan diri sendiri. memang saat genting camtu la kita tak hiraukan perasaan orang lain. yang kita fikir adalah perasaan kita sendiri, janji kita bahagia. itu dah cukup. memang agak mementingkan diri sendiri la kiranya.

time tu juga kita dah tak hirau kan nasihat orang di sekeliling kita. keputusan yang mengikut nafsu tu kadang-kadang boleh memakan diri kita sendiri. maybe bukan dalam masa terdekat, mungkin in long term punya ke, siapa yang tahu kan.


kadang-kadang juga bila kita buat keputusan camtu pun ada hikmah nya. mungkin! semua tu memang tak boleh nak dijangka. tapi bila dah kedua-dua belah pihak dah berbincang tentang masalah tu, dah tentu bukan pilihan yang sekadar mengikut nafsu je kan. orang kata elok berbincang dari kita sendiri cari jalan penyelesaian.

so, bila dah ada perbincangan, penyelesaiannya membawa kepada satu keputusan ke jalan kebahagiaan. dah tentu happy ending yang kita mahu kan, walaupun pada permulaan banyak halangan. memang satu kepuasaan yang tak boleh digambarkan lah.


kebahagiaan yang kita cari tu kadang-kadang memang susah untuk kita jumpa. cuma kita kena sanggup meneroka jauh untuk mencarinya. memang berbaloi bila kita sendiri jumpa apa yang kita cari walaupun bermacam halangan.



"okay bad side, kau menang kali ni dalam keputusan yang aku pilih. aku dah tewas!"


im sorry to someone yang saya kira dah buat dia disakiti. mungkin bukan ngan cara directly, tapi ntah la. it may be your fault, and may be my fault. enough is enough. both are equally wrong.


Si Jahat: "eleh, kau tak payah nak sedap kan hati. dah tentu dia salah. kau tak salah pape pun. keputusan tu DIA dah pilih sendiri. asalkan kau bahagia cukup lah. kau tak payah peningkan kepala lagi. aku pun dah serabut dengan kau!"


okay, dengan mudahnya saya termakan hasutan itu. senang je kn! end!

Wednesday, April 15, 2009

Kebahagiaan Untuk Seketika

*flickr


ingat tak lagu Kangen Band-Kembali Pulang yang pernah saya post entry sebelum ni? tengok entry ni Kangen Band.

sebelum ni lagu ni just saya layan je sebab best. sekarang ni dah lain sebab lirik tu sangat bermakna buat saya sekarang. siapakah orang itu? biarlah rahsia. ^_^


kalau boleh saya nak elak tapi memang takleh nak elak. dulu pun saya pernah cakap saya nak tumpu kat study dulu. tapi ntah la.

orang kata hati dan perasaan kita takleh nak jangka. memang betul pun. kadang-kadang mulut kata lain, hati kata lain, dan perasaan kita lak rasa lain. so, saya sendiri pun takleh nak jangka apa-apa.

benda ni bukan yang semudah disangka. saya berada dalam dilema serta konflik yang cukup besar dan berat. bila difikir balik, jahat ke saya ni? bermain ngan perasaan sendiri yang saya sendiri tak tahu hujung pangkal nya. banyak consequences yang saya kena hadapi. saya sangat keliru sekarang ni!


ntah lah! dah cukup serabut sekarang ni kalau nak fikir masalah ni. Aunie!! i need your help. nanti saya cerita kat awak eh Aunie. sekarang ni biar saya fikir dulu camna.




"Kehidupan ini tidak menjanjikan kebahagiaan sepanjang masa. Kadang kala manusia diasak dengan pelbagai dugaan dan ujian. Sekiranya lemah, kita akan terus hanyut mengikut kata hati dan tidak berusaha mencari penyelesaian untuk menyelamatkan diri dan keadaan."

Friday, March 27, 2009

How to make women happy



It's really not difficult..

To make a woman happy, a man only needs to be:

1. a friend
2. a companion
3. a lover
4. a brother
5. a father
6. a master
7. a chef
8. an electrician
9. a carpenter
10. a plumber
11. a mechanic
12. a decorator
13. a stylist
17. a psychologist
18. a pest exterminator
19. a psychiatrist
20. a healer
20. a good listener
22. an organizer
23. a good father
24. very clean
25. sympathetic
26. athletic
26. warm
27. attentive
28. gallant
29. intelligent
30. funny
31. creative
32. tender
33. strong
34. understanding
35. tolerant
36. prudent
37. ambitious
38. capable
39. courageous
40. determined
41. true
42. dependable
43. passionate


WITHOUT FORGETTING TO:

44. give her compliments regularly
45. love shopping
46. be honest
47. be very rich
48. not stress her out
49. not look at other girls


AND AT THE SAME TIME, YOU MUST ALSO:

50. give her lots of attention, but expect little yourself
51. give her lots of time, especially time for herself
52. give her lots of space, never worrying about where she goes


IT IS VERY IMPORTANT:

53. Never to forget:
* birthdays
* anniversaries
* arrangements she makes

^_^

Tuesday, March 24, 2009

Ragam manusia

satu persoalan yang selalu je saya nak tahu sebabnya.

kenapa ada sesetengah orang set waktu kat jam tak pernah nak tepat?

selalunya mesti nak awalkan 10 minit la, 5 minit la, tapi jarang la nak jumpa orang lambatkan masa. ada ke camtu? selalunya cepatkan masa ada la.

kononnya nanti takda la kita terlewat untuk ke claz ke atau ke mana-mana. betul ke camtu? tapi dah tentu la tuan jam tahu yang dia cepatkan masa. tak gitu?

bila dah tahu masa lom sampai, lagi dia lengah-lengah. tu yang saya tak faham kenapa perlu cepatkan waktu kat jam? apa la salahnya set kan waktu yang tepat. kan itu lebih baik.

manusia ni memang macam-macam ragam. ada yang pelik, yang tak masuk akal pun ada juga.

saya ni pulak suka tengok ragam orang. memang seronok. kalau lepak mana-mana memang best observe orang lain ni. sebab ragam orang ni memang pelbagai. kadan-kadang saya boleh tergelak sendiri bila tengok. tu je la kot.


p/s: ini entry auto-publish sahaja ye!

Monday, March 9, 2009

Second chance

do people deserve a second chance? anda rasa camna?

bagi saya la kan, saya tak percaya pada second chance tu.

tapi tengok gak pada keadaan dan situasi.

sesetengah orang tu kalau kita bagi peluang kedua, nanti dia amik kesempatan pulak. ada jugak gunakan peluang kedua tu sebaik mungkin.

tapi kalau ikutkan pengalaman saya kan, tak guna saya jadi baik dengan bagi peluang kedua pada seseorang tu. semuanya hampeh. amik kesempatan atas kebaikan orang.

so, sekarang ni saya sangat berhati-hati dan berfikir sedalam-dalam gaung nya untuk bagi peluang kedua pada sesiapa sahaja.

perangai manusia kita takleh nak jangka. kadang-kadang muka je baik, tapi perangai cam haram. ada pulak muka cam haram tapi perangai punya lah baik.

so, kalau ada orang dah bagi peluang tu gunakan lah sebaik mungkin. jangan la pulak nak amik kesempatan. nanti menyesal tak sudah, siapa yang rugi? anda dan diri anda sendiri!


itu sahaja untuk kali ini.

p/s: emosi tengah tak stabil! jiwa kacau tetiba. lol!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...